Тема: Взаємно обернені числа. Мета: Ознайомити учнів з поняттям «взаємно обернених чисел». Навчити знаходити число, обернене до даного. Розвивати навички та уміння роботи з комп’ютерною програмою «ПМК- 5-6 клас» та текстовим редактором «ЕDITOR». Виховувати інтерес до предмету математики, формувати розвиток пізнавальної діяльності учнів. Тип уроку: комбінований. Обладнання: Комп’ютери, мультимедійний екран, роздатковий матеріал (картки). Хід уроку. І. Етап настановчо-мотиваційний. Орієнтація. Ми продовжуємо вивчати тему «Множення і ділення звичайних дробів». Сьогодні на уроці ми поговоримо про взаємно обернені числа. (Запис в зошиті теми уроку.) Мотивація. Давайте пригадаємо, можливо ми вже десь зустрічались з цим поняттям «взаємно обернені числа»? (відповідь дітей) Цілепокладання. Отже, мета сьогоднішнього уроку: дати означення взаємно обернених чисел, навчитись знаходити число, взаємно обернене до даного. І в цьому нам сьогодні допоможуть наші добрі знайомі : Містер Світ та його юні помічники.(Пуск « ПМК 5-6 кл.»). Увага на екран! Роботу на уроці побудуємо за таким планом: ІІ. Етап проектувально-діяльнісний. План. 1.Означення взаємно обернених чисел. 2.Приклади взаємно обернених чисел. 3.Рівняння на знаходження взаємно оберненого числа. 4.Розвязування вправ .(по рівнях складності) 5.Самостійна робота. (тестування на комп’ютері) 6. Підсумок уроку. Домашнє завдання. Реалізація плану діяльності. Діти за допомогою мультимедійного екрану переглядають мультфільм із наступним сюжетом. Шаман Чічака закодував доступ до математичної планети і поставив магічні пастки. Для того, щоб туди потрапити потрібно знати число, яке обернене до даного. Пояснення нового матеріалу проводиться за «електронним підручником». Дається означення числа , взаємно оберненого до даного.(діти записують в зошит). Приводяться приклади взаємно обернених чисел: 3/7 і 7/3; 12/15 і 15/12 та інші. Вчитель пропонує дітям навести три-чотири своїх приклади в зошиті. Подальша робота з «електронним підручником». Розв’язування рівняння: 1. 1/3 * х = 1 х =1 : 4/3 х =3/4. Розв’язування вправ різного рівня складності. Діти І групи (рівня Б 9 б.) займають свої місця за ПК для тестування. Самостійна робота містить 9 питань. Час тестування запрограмований вчителем – 10 хвилин. Шкала оцінювання – 9-бальна. Діти ІІ групи (рів.А 6 б.) в цей час розв’язують задачі на знаходження взаємно обернених чисел (Вправа 1,2 ). Після того, як І група справиться із тестуванням , вчитель їм пропонує розв’язати задачі підвищеного рівня (12 б.), умови яких подані на екрані. Учні рівня А займають свої місця для тестування на комп’ютері. Якщо хтось із учнів рівня А справиться із тестуванням раніше, вчитель пропонує йому приєднатися до учнів рівня В і спробувати розв’язати задачу підвищеного рівня. ІІІ. Етап контрольно-оціночний. Результати тестування (отримані бали) вчитель заносить до рейтингової таблиці. Додаються бали, набрані учнями в процесі роботи на уроці, за завдання підвищеного рівня та інше. Підсумок уроку. Що на уроці взнали нового? Що найбільше сподобалось? Цінування та оцінювання учнів. Домашнє завдання: тести вар 2, стор.53, Рів А :1-6 завд., Рів. Б: 7-9 завд. Рів. В :7-10 завд.
Педагогічний колектив школи, учні, батьки щиро вдячні народному депутату Бандурову В.В. за турботу про нашу школу, яка стала більш затишною і привабливою завдяки новим вікнам