СИСТЕМА ПЛАНУВАННЯ
Методологічною основою управлінської діяльності спеціалізованої школи є модель особистісно зорієнтованого управління освітою.
Однією з основних ланок діяльності сучасної школи є система планування. Планом роботи визначені мета, завдання та перспективи розвитку школи, які відповідають державні політиці у галузі національної освіти та положенню про загальноосвітній навчальний заклад.
Річний план роботи є основним документом, охоплює всі напрямки роботи школи, забезпечує цілеспрямованість, системність, скординованість основних напрямів та ділянок роботи школи, складений згідно з перспективним планом.
Планування діяльності школи складено за розділами:
І. Виконання Закону України «Про освіту». Робота по вирішенню завдань із створення умов для одержання середньої освіти.
ІІ. Робота з педагогічними кадрами, підвищення їхньої педагогічної майстерності, атестація вчителів.
ІІІ.Діяльність педагогічного колективу, спрямована на поліпшення виховного процесу.
ІV. Робота з батьками. Співпраця з позашкільними закладами та організаціями.
V. Робота по зміцненню матеріальної бази школи. Забезпечення дотримання правил техніки безпеки та охорони праці.
З метою чіткої організації діяльності нашого закладу відбівається розробка, реалізація та здійснення контролю за виконанням:
- перспективного плану роботи школи;
- річного плану роботи школи;
- навчального плану школи;
- календарних планів роботи вчителів;
- поурочних планів;
- планів роботи методичних об'єднань;
- плану роботи науково-методичної ради;
- планів роботи гуртків, факультативів;
- планів роботи з обдарованими дітьми;
- планів роботи шкільного відділення МАНу.
Звертається увага на те, щоб усі плани були чітко структуровані щодо важливості завдань і термінів їх виконання.
СИСТЕМА ВНУТРІШКІЛЬНОГО КОНТРОЛЮ
Сьогодення ставить перед нами, освітянами, складні і відповідальні завдання. На наш погляд, основою вдосконалення навчально-виховного процесу в школі є науково обгрунтована система внутрішнього контролю за результативністю роботи шкільного колективу. Усвідомлюючи, що однією з ланок діяльності керівництва школи є контрольно-аналітична, адміністрація приділяє їй максимум уваги. Добре спланована контрольно-аналітична діяльність дозволяє здійснювати ефективне керівництво школою, слугує основою для складання програм її розвитку.
Контроль забезпечує успішне досягнення поставленої мети. Функція контролю дає можливість вчасно виявити і запобігти розвитку негативних тенденцій.
Планування внутрішкільного контролю здійснюється згідно з річним планом роботи школи та з урахуванням професійних можливостей педагагів.
Основними вимогами внутрішкільного контролю є:
- цілеспрямованість; - диференційований підхід;
- плановість; - наукова обгрунтованість;
- системність; - повнота і конкретність висновків,
- оперативність; рекомендацій і пропозицій;
- принциповість; - гласність;
- ефективність (перевіряється якість проведення навчально-виховної роботи і якість знань учнів).
При організації контролю адміністрація школи використовує різні методи роботи:
- спостереження;
- перевірка документації;
- аналіз і самоаналіз уроків;
- письмові перевірки, зрізи знань учнів;
- анкетавання;
- бесіди.
Внутрішкільний контроль у школі здійснюється у різних формах:
- оглядовий;
- тематичний;
- попереджувальний;
- класно-узагальнюючий;
- адміністративний;
- комплексний.